Deelnemersvoorwaarden
Algemene Voorwaarden Stichting Zomers Kampen
U doet zaken met Stichting Zomers Kampen
Kvk nummer 95799532
Voor wie?
Huishoudens die rond het bijstandsniveau leven, komen in aanmerking voor een vakantieweek via Stichting Zomers Kampen. Zij kunnen hiervoor niet zelf een aanvraag doen, maar moeten worden voorgedragen door een hulpverlener, organisatie of iemand uit hun netwerk.
Werkloosheid is geen vereiste. Bij een aanvraag doen wij ons best om een accommodatie te vinden.
Wat houdt de vakantieweek in?
Na toewijzing van een aanvraag stelt Zomers Kampen gedurende een week een volledig ingerichte accommodatie beschikbaar via partners van de stichting. In overleg proberen wij daarnaast vervoer en activiteiten te verzorgen.
Hoe werkt het?
Een aanvraag kan worden ingediend door het volledig invullen van het registratieformulier. Hierbij kunnen wij u helpen tijdens het intake-gesprek met een van onze touroperators.
Wanneer het aantal aanvragen voor een vakantieweek het aanbod overstijgt, sluiten wij helaas de inschrijfmogelijkheid.
Artikel 1; Algemeen
- Eens per 3 jaar kan een vakantieweek via Zomers Kampen worden aangevraagd.
- Geen uitzicht op vakantie én afgelopen 3 jaar niet op vakantie geweest.
- Inkomen rond of onder bijstandsniveau, eventuele schulden meegerekend.
- Betaalde activiteiten op- en rond het vakantiepark zijn voor eigen rekening.
- De vakantieweek is niet inwisselbaar voor geld.
- De vakantieweek is persoonsgebonden en mag niet worden door gegeven/ verkocht aan derden.
- De vakantieweek is vastgesteld met samenwerkende partners van Zomers Kampen. Er kan dus niet een zelf gekozen vakantiepark geboekt worden.
- Er mag niet door deelnemers met de partners van Zomers Kampen onderhandeld worden over de vakantieweek. Mocht dat gebeuren, kan men worden uitgesloten van deelname.
- De vakantieweek is alleen bedoeld voor de personen die zijn ingeschreven/ aangemeld met een vaste verblijfplaats in Nederland.
- Persoonsgegevens worden, volgens de AVG regelgeving, door ons met recreatieondernemers en enkel waar nodig met vrijwilligers gedeeld, enkel ten behoeve van de toegewezen vakantieweek. Na deelname worden uw gegevens verwijderd.
- De vakantieweek is niet geschikt voor gezinsleden met allergieën o.i.d., die op de locatie schadelijk kunnen zijn voor zijn/ haar gezondheid (astma, huismijt, COPD, reuma etc.)
- Deelname is niet geschikt voor gezinsleden die mentaal/ psychisch dusdanig beperkt zijn (angststoornis, PTSS, autisme of anderszins) om een gereserveerde vakantieweek niet aan te kunnen gaan.
- Indien uw reservering van uw kant niet kan doorgaan wordt eenmalig een compensatieweek aangeboden, mits beschikbaar conform onze afspraken met onze partners. Bij geen gebruik van de aangeboden compensatieweek binnen 12 maanden, kan u zich het jaar erop opnieuw aanmelden.
Artikel 2; Inschrijven
- Inschrijvingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld op basis van beschikbaarheid van accommodaties.
- Wanneer geen gebruik wordt gemaakt van de inschrijving in het betreffende jaar, gaat de aanmelding niet automatisch naar het jaar erop. Dit wordt jaarlijks gecheckt en zo nodig dient men zich opnieuw aan te melden voor het komende jaar. Hierover wordt men geïnformeerd.
- Wij hebben het recht uitvoerig te controleren of de aanvraag voldoet aan de gestelde criteria in deze AGV
Artikel 3; Verantwoordelijkheid deelnemer
- Deelnemer is verantwoordelijk voor het doorgeven van veranderingen in de aanmelding en de leefsituatie voor zover relevant voor de vakantie (adres, telefoon, email, aantal personen, scheiding etc.)
- Wij zijn niet aansprakelijk in geval van WSNP of andere afspraken binnen de schuldhulpverlening.
- Uitnodigen van medegasten, tot max 2 personen, kan alleen naar beschikbaarheid en na onze schriftelijke bevestiging. Dit zal eerst met naam en geboortedatum van de medegasten aangevraagd moeten worden.
- Medegasten worden uitgesloten van acties en/ of aangeboden waarden
- Deelnemer is ervoor verantwoordelijk dat er niet meer personen in de accommodatie overnachten dan het aangegeven aantal personen bij de accommodatie (4 of 6 pp).
- Deelnemer is te gast bij onze partners en dient met respect te communiceren met medewerkers van de vakantieparken.
- Deelnemer arriveert op de aangegeven tijden dat de receptie van het vakantiepark geopend is. Óf, als uitzondering, in overleg met het vakantiepark op een later tijdstip.
- Op een vakantiepark is het samenleven met buren op zeer korte afstand. Mochten hierin problemen voorkomen wordt dit onderling positief en respectvol opgelost. Als dat niet lukt, kan men dit (op respectvolle manier) aangeven bij de receptie/ eigenaar van het vakantieverblijf.
Artikel 4; Parkreglementen
- U dient akkoord te gaan en u te houden aan de algemene voorwaarden en de gebruiksregels van de accommodatie. Deze kunt u desgewenst vinden op de website van onze partners of afhalen bij de receptie.
- In de accommodaties mag er niet worden gerookt.
- Huisdieren (hond/ kat) zijn alleen toegestaan, in de accommodaties waar het mag. Uitlaatreglementen van het park worden hierin nageleefd. Huisdieren in kooi zijn niet toegestaan.
- Een hulphond kan in overleg en na schriftelijke bevestiging worden toegestaan. Wanneer een hulphond is toegestaan, wordt er naar een certificaat/ pasje met gegevens gevraagd. De reglementen omtrent hulphonden worden hierin nageleefd (zichtbaar dragen van officieel tuig/ hesje).
- Ten alle tijden verboden voor (alle vormen) van drugsgebruik.
- Verboden van overmatig drankgebruik (drankmisbruik)
- Verboden vuur te stoken, BBQ of vuurkorf uitgezonderd, tenzij anders toegestaand in de AGV van de accommodatie.
- Bij niet naleven van de huisreglementen van de camping of vakantiepark en deze AGV, is de recreatieondernemer bevoegd tot voortijdig beëindigen van de toegewezen vakantieweek.
- Bij vervuiling, vernieling, respectloos gedrag, agressie, bedreiging o.i.d. ten tijde van de vakantieweek, kan men in toekomst geen gebruik meer maken van het aanbod van Zomers Kampen
Artikel 5; Klachten
- Klachten van deelnemers over zaken tijdens de vakantieweek (bijvoorbeeld: over de accommodatie, zaken op het park, zaken met andere gasten) worden in eerste instantie met het vakantiepark/ camping/ eigenaar besproken en opgelost.
- Indien noodzakelijk kunnen klachten met Zomers Kampen schriftelijk worden gedeeld. Wij bemiddelen bij klachten echter niet. Het is niet vanzelfsprekend dat er bij het invullen van het klachtenformulier met een nieuwe vakantieweek gecompenseerd wordt.
- Meldingen/ klachten van overlast door deelnemers, worden door de recreatieondernemers direct aan ons gemeld. Hierop volgt een onderzoek naar de situatie.
Artikel 6; Annuleren, omboeken of No Show.
- Wanneer u een boeking heeft gedaan en u kunt géén gebruik maken van uw gereserveerde vakantieweek. Geeft u dit zo spoedig mogelijk door. Doch uiterlijk 2 weken vóór de vertrekdatum, uitsluitend via onze website.
- Annuleren via de partner ofwel de accommodatie is niet mogelijk.
- Bij tijdig annuleren (uiterlijk tot 2 weken vóór de vertrekdatum) van een gereserveerde vakantieweek, wordt men opnieuw op de wachtlijst geplaatst maar enkel voor het lopende jaar.
- Bij te late annulering (in de 2 weken vóór de vertrekdatum) wordt de vakantieweek als ontvangen beschouwd en kan men over 3 jaar opnieuw een aanvraag doen. Dit geldt voor alle redenen van overmacht van de annulering. U kunt ons altijd vragen hiervan af te wijken met opgaaf van redenen en een bewijs van overmacht. Dit kan uiterlijk tot 2 weken na de annulering.
- Omboeken van de vakantieweek naar een andere locatie of datum is eenmalig en uiterlijk tot 3 weken vóór de vertrekdatum en uitsluitend naar beschikbaarheid mogelijk in overleg.
- No-Show: Bij niet verschijnen (zonder af te melden) bij een gereserveerde vakantieweek, kan men in toekomst geen gebruik meer maken van ons aanbod.
Artikel 7; Schade
- Ten tijde van de vakantieweek, dient deelnemer in bezit te zijn van een geldige aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren.
- De accommodatie dient schoon en opgeruimd te worden achtergelaten. Mocht blijken dat onze partner toch extra schoonmaakkosten in rekening moet brengen, dan zal dit door ons doorberekend kunnen worden aan de deelnemer.
- Bij schade (of verlies) van inventaris/ inboedel (bed, stoel, borden, glazen etc.) dient dit altijd gemeld te worden bij de receptie of eigenaar en daarna bij Zomers Kampen.
- Deelnemer is verantwoordelijk bij schade die is gemaakt door derden; medegasten die meegaan met de deelnemer (vrienden, oma/ opa, volwassen kinderen etc.).
- Wij zijn niet aansprakelijk voor schade en diefstal aan eigendommen ten tijde van de vakantieweek. Deelnemer dient waardevolle spullen in de auto en accommodatie zelf in de gaten te houden.
Artikel 8; Wijziging
- ZomersKampen heeft ten alle het recht deze voorwaarden eenzijdig te wijzigen en deelnemers hiervan op de hoogte te stellen.